piątek, 20 października 2017

Moje wrażenia z piły





Witam bardzo serdecznie drogi czytelniku. Pierwszym recenzowanym przeze mnie filmem będzie piła 1 reżyserowana przez James Wan. Film został wydany w 2004 roku. Zyskał łącznie  6 nominacji. W tym jedną w 2005 roku jako najlepszy horror.


Opis filmu

tapeta z jigsaw do pobrania
Tapeta z maską głównego antagonisty
W zamkniętym pomieszczeniu budzą się dwaj mężczyźni. Zostali tam umieszczeni przez głównego antagonistę serii  "Jig Saw". We dwójkę mają za zadanie rozwikłać zagadkę na którą dostali tylko osiem godzin po których obaj zginą. W pomieszczeniu znajduje się wraz z nimi ciało postrzelonego mężczyzny. Wraz z postępem akcji do bohaterów zaczyna docierać z jakiego powodu dostali piły które nie są wstanie przeciąć łańcucha którym zostali przykuci, ale są wstanie przeciąć ludzkie ciało.


Moje wrażenia


pila reka tapeta pobierz
Coś w tej ręce jest :3
Gdy pierwszy raz zobaczyłem tak mocny film psychologiczny zatkało mnie. Mając 16 lat na kilka dni pogrążony byłem myślami o tym filmie. Na początku myślałem, że to kolejny z tych filmów gdzie liczą się efekty specjalne bądź jest utopiony w schematach dzisiejszego kina. Jednakże nie, on wydał się intrygujący z powodu wniosków jakie narzuca nam główny antagonista serii. Aby w pełni zrozumieć piłe 1 trzeba było obejrzeć resztę części co osobiście polecam. Nie odchodźmy jednak od tematu. W filmie urzekło mnie pokazanie jak krucha jest natura ludzka jak mocno oparta jest ona o lęk. Dodatkowego smaku nadało temu zachowanie jednego z bohaterów które dobitnie pokazuje, że człowiek doprowadzony do skrajności jest w stanie nawet samookaleczyć się w imię przetrwania.

Moja opinia


     
Film jak na 2004 roku jest dość dobrze nagrany chodź niestety w wielu scenach widać, że był kręcony po kosztach. Sam rys fabularny jest ciekawy co niestety zmieni się w następnych częściach w których bardziej liczyć będzie się krew, latające członki i flaki zamiast fabuły. Wracając do pierwszej części po latach widzę jak świetny to film w swoich niedoskonałościach. Był on i poniekąd dalej jest świetnym omówieniem ludzkiego lęku i wstępem do całej serii. Szkoda tylko, że po tak rewelacyjnym początku postanowiono zabić serie tanimi efektami. Posiada on też wiele mankamentów takich jak 8 godzinne leżenie antagonisty na środku pomieszczenia z powodu "trucizny". Pomimo jednak takich drobnych niedopracowań fabularnych osobiście bardzo polecam film jak i całą serie.
Dziękuje państwu :)
kobieta tapeta pobierz
Tajemnicza tapeta pasująca według mnie do wpisu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz